Lower.cz logo

LOWER | audit a tvorba www stránek, korporátní design, online marketing

Audit webových stránek

Pro koho je audit určen:

Pro firmy, které chtějí dokonale využívat potenciálu internetu - ve svůj prospěch, k posílení značky, k efektivnímu šíření informací o nabízených produktech a službách.

V jaké situaci audit provést:

Audit www stránek je vhodné provést před jejich plánovaným redesignem, před vypracováním marketingového plánu či komunikační strategie nebo během hodnocení práce webmasterů a dodavatelů webu.

WWW stránky jsou posuzovány především v následujících oblastech:

Použitelnost a design
  - přehlednost, dobrá čitelnost, intuitivní navigace (layout, sémantika textů, menu)
  - logická informační architektura
  - atraktivní design zohledňující korporátní identitu a zaměření na určitou cílovou skupinu návštěvníků

Funkčnost - prověření všech prvků webu
  - odkazy, formuláře, multimédia
  - validní kód

Přístupnost a bezchybné zobrazení při prohlížení webu
  - z počítačů a různých mobilních zařízení
  - na různých operačních systémech a prohlížečích

Obsah (množství a aktuálnost informací, originalita textů a obrázků)

Multimediální obsah (velikost, kvalita a úroveň obrázků, nevhodné použití flash prvků)

Návštěvnost a uživatelský zážitek (kolik návštěvníků a odkud, čas na stránkách, míru okamžitého opuštění, navštěvované sekce atd.)

SEO analýza 
 - výběr klíčových slov
 - kvalita textů, použití nadpisů, titulků a alternativního obsahu
 - zpětné odkazy, atd.
 - SERP (pozice ve vyhledávačích po zadání klíčových slov)

Doména (ověření držitele domény/domén a jejich zabezpečení)

Kvalita vs. cena podpůrných služeb (hosting, technická podpora)

Testování použitelnosti www stránek nezávislými uživateli

Velmi doporučujeme provádět testování použitelnosti www stránek, toto testování má smysl provést již s jediným uživatelem, který má za úkol použít web k předpokládaným účelům a během této činnosti je vyhodnocováno, kde a proč nastal problém. Toto testování by mělo probíhat průběžně, během tvorby/redesignu www stránek. Díky těmto testům získá majitel a tvůrce www stránek velmi užitečnou odezvu od lidí, kteří budou nový web používat a usnadní jim rozhodování o finální podobě www stránek v případě, že se během vývoje objeví různé názory a koncepce.

Výsledkem auditu je report s přehledem zjištěných chyb a nedostatků, jeho součástí jsou návrhy a doporučení na nápravu. Tento report by měl sloužit jako podklad pro webmastera nebo firmu zajišťující redesign, upgrade, opravu, případně jako podklad pro reklamaci.

Podrobnější informace o auditu webů zde: www.audit-www-stranek.cz 

Zjistit více informací